18.01.2009

MATEMATİK SERGİSİ



Bu aralar bünye XL durumunda.Yazacak çok şey var ama benim yazasım yok :)

Gelmişken bir haber verip öyle gideyim.

Ankara'da yaşayan arkadaşlarımızın çocuklarını götürebilecekleri ,tabi ilgi alanlarına giriyorsa kendilerini de götürebilecekleri güzel bir organizasyon var.

Dünyaca ünlü “Niçin Matematik?” sergisi, Ankara’da ilk kez Özel Bilkent İlköğretim Okulu’nda sergilenmeye başlandı.

Matematik dünyasının en çarpıcı örneklerinin hayata yansımalarını görme fırsatını sunacak olan serginin ev sahipliğini İDV Özel Bilkent İlköğretim Okulu yapıyor.

Uluslararası interaktif matematik sergisi, 5 Şubat 2009 tarihine kadar gezilebilecek.





Sergi hangi temaları içeriyor ?
Güncel hayatta matematiğin yerini en iyi gösterecek şekilde tasarlanmış olan sergi toplam 27 manipüle edilebilecek obje, 8 tane interaktif obje ve 27 tane panodan oluşuyor ve toplam 10 ayrı tema içeriyor.
1.Doğanın düzenini okumak
2. Dizinler ve modellemeleri
3. Hacimler
4. Bir çizgi ile birleştirme
5. Niçin sayılar ve hesaplar?
6. İnşa etmek
7. Tahminde bulunma ve öngörme
8. Optimizasyon
9. İspatlamak

Daha detaylı bilgiler buradan öğrenilebilir.Ankara'ya gittiğim de kızlarımla beraber gitmeye çalışacağım.

17 yorum:

özii dedi ki...

Valla bencede gitmeli derim :) Belki yarıyıl tatilinde Ankara yaparsak...

3prenses dedi ki...

yaz tatiline kadar açık olmaz herhalde biz yazın gideriz ankaraya da.

Betül dedi ki...

2 numaralı oğlum, mutlaka gitmek isterdi, Ankara'da olanlar kaçırmamalı bence.

CeRkeS KıZı dedi ki...

Matematik sevgisi bulaşıyormu acaba gidenlere :P Göktürk iki rakamın arasına araba çiziyor genelde :)) sence sevecekmi matematiği :P belki Ankaradan sonra başka şehirlere de sıcrar..

Cocukla Cocuk dedi ki...

bizimkiler de meraklı matemetiğe hatta okulda matemeatik klubüne secilmiş büyük oğlum, ankara da götüremeye calışayım ben de...sevgiler bizden

Cocukla Cocuk dedi ki...

bizimkiler de meraklı matemetiğe hatta okulda matemeatik klubüne secilmiş büyük oğlum, ankara da götüremeye calışayım ben de...sevgiler bizden

Cocukla Cocuk dedi ki...

bizimkiler de meraklı matemetiğe hatta okulda matemeatik klubüne secilmiş büyük oğlum, ankara da götüremeye calışayım ben de...sevgiler bizden

Cocukla Cocuk dedi ki...

bizimkiler de meraklı matemetiğe hatta okulda matemeatik klubüne secilmiş büyük oğlum, ankara da götüremeye calışayım ben de...sevgiler bizden

YILDIZNAF dedi ki...

Yaww bizim kizin hic bu taraklarda bezi yok ama goturmeli gercekten...

Rüzgar dedi ki...

Matematikle hiç barışamadım, ben sevmeye çalıştım vallahi, ama o beni sevemedi bir türlü. Umarım Zeytin bana benzemez bu konuda. Sevgiler.

İlknurundünyası dedi ki...

Benim de matematikle aram limoni.Bir ara çok sevmiştim ama lise yıllarında nefret ettiğimi hatırlıyorum.
Demek siz de Ankara yolcususunuz.Ne garip Bartın'da görüşemedik bakarsın Ankara'da karşılaşırız.Ama söyliyim ben o fuara gelmek istimemiyorum.Kulakları çınlasın lisedeki matematik öğretmenim benim üzerindeki etksini görse şimdi eminim üzülürdü ama neyse boşver:))
İyi tatiller seni ve kızları öpüyorum.

laleninbahcesi dedi ki...

matematik olmadan hayat ne güzel olurdu derdim, modern matematik diye bir musibetle karşılaşınca ama gördüm ki hayatın kendisi matematik. Sevgiler sana periliköşküm

CeRkeS KıZı dedi ki...

nerdesiiiiin...karneler nasıl ? :)

3prenses dedi ki...

mimledim seni arkadaşım.hala dönmedin ama.

HÜLYA dedi ki...

canııım ben geldiiim..

ayy ne özlemişim valla...yine farklı ve gzüel bir konuya değinmişsin tebrikler.. Benim kız pek meraklı matemetiğe 6 yaşında olmasına rağmen 20 ye kadar gayet rahat toplama çıkarma ve bölme yapanbiliyor. İnşasllah bu sevgi daim olur okul hayatı için bu çok önemli..

büyük şehirlerde yaşamak bu tür organizasyonlar olduğu için çok iyi...

bu arada çerkez kızıma ( sevgili öznurum) laf atmadan gitmeyeyim çatlarım yoksa... Öznurum sen göktürkü bana yolla hazal ağzından girer burnundan çıkar sevdirir matematiği..

çook öptüm periliiim... ay bu öznur kıskanır şimdi onuda öpeyim bari :))

Sibella dedi ki...

Sevgili Periliköşk sizi mimledim, bloguma gelip konuyu öğrenebilirsiniz :)

Adsız dedi ki...

kesin gideceğim sayende bavo çok güzel olmuş eline sağlık