26.06.2007

BEŞİKTEKİ KEDİ

Çocuğum geçen gün doğdu;
Dünyaya normal yolla geldi.
Fakat yakalanacak uçaklar ve ödenecek faturalar vardı,
Yürümeyi ben uzaktayken öğrendi.
Ve ben farkına varmadan konuşmaya başladı.
Ve büyüdükçe şöyle dedi,
Senin gibi olacağım baba.
Biliyorsun senin gibi olacağım.

Ve beşikteki kedi ve gümüş kaşık.
Mavi küçük oğlan ve aydaki adam.
"Eve ne zaman geleceksin baba?"Ne zaman olur bilmiyorum.
Fakat geldiğimde görüşürüz ;
Biliyorsun o gün birlikte iyi zaman geçireceğiz."

Oğlum geçen gün on yaşına girdi;"
"Top için teşekkürler baba"dedi
"Gel oynayalım
"Bana nasıl vuracağımı öğretir misin?"dedi
"Bugün olmaz,yapacağım birçok şey var"
"Problem değil."dedi ve yürüyüp gitti
Fakat gülümseyişi hiçbir zaman sönükleşmedi,
"Onun gibi olacağım,
Biliyorsun onun gibi olacağım "dedi.

Ve beşikteki kedi ve gümüş kaşık.
Mavi küçük oğlan ve aydaki adam.
"Eve ne zaman geleceksin baba?"dedi
"Ne zaman olur bilmiyorum,
Fakat geldiğimde görüşürüz;
Biliyorsun o gün birlikte iyi zaman geçireceğiz."


Bir önceki gün okuldan geldiğinde ;
Ona söylemek istedim.
"Oğlum ,seninle gurur duyuyorum
biraz yanıma oturur musun?
Kafasını salladı ve gülümseyerek.
"Asıl istediğim şey baba ,arabanın
anahtarını ödünç almak;
seni sonra görürüm ,verir misin lütfen? dedi

Ve beşikteki kedi ve gümüş kaşık.
Mavi küçük oğlan ve aydaki adam
"Eve ne zaman geleceksin baba?"
"Ne zaman olur bilmiyorum.
fakat geldiğimde görüşürüz ;
Biliyorsun o gün birlikte iyi zaman geçireceğiz ."

Uzun süre önce emekli oldum,oğlum yanımdan ayrıldı:
Geçen gün onu aradım.
"eğer bir mahzuru yoksa seni görmek istiyorum."dedim
"İsterdim baba ,eğer zaman bulabilirsem."dedi
"biliyorsun yeni işim çok karışık ve çocuklar nezle.
Fakat seninle konuşmak gerçekten güzeldi baba,
Seninle konuşmak çok güzeldi."
Ve telefonu kapattığımda ,
onun bana benzediğini ;
Oğlumun benim gibi olduğunu fark ettim.


VE beşikteki kedi ve gümüş kaşık ,
Mavi küçük oğlan ve aydaki adam.
"Eve ne zaman geleceksin baba?" "Ne zaman olur bilmiyorum,
Fakat geldiğimde görüşürüz;
Biliyorsun o gün birlikte iyi zaman geçireceğiz

HARRY CHAPİN

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Hoş gelsin Periliköşk'cüğüm; ne kadar güzel bir yazı bu.. Ve ne kadar doğru!!
Öptüm çok!!

Adsız dedi ki...

'Hoş geldin' yazacağıma 'hoş gelsin' yazmışım :) Pardon Periliköşk'cüğüm.. :)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Oy oy oy.. çok güzel ve anlamlı.:) Gözlerim doldu. Nasıl zor ve güzel bir ilişkidir babayla çocuğu arasındaki.:)

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

:(

renkler dedi ki...

Hımmm... Çok hüzünlü... Offf, bu hayatta en önemlisi sağlığımız ve ailemiz. İş için ailelerini ihmal eden insanlara çok kızıyorum. Gerçi hayat bu... Ama hayat çok kısa ve sonradan pişman olmayacağımız şekilde yaşamalıyız...

Gamzeli dedi ki...

Çok güzel, bir yerde daha okumuştum, çok hoşuma gitmişti üzülmüştüm :(

kurunane dedi ki...

valla perilicim ben yorum kısmını özellikle kapattım. sana mail adresimi yazayım, adresini gönder bana. inan bana bende seni özledim bacım yaaa. adresini mutlaka gönder, arada msn de de görüşürüz.

kurunaneee@hotmail.com

Dut agaci dedi ki...

Harika bir yazi cok sevdim.Zaten vakitsizlikten vicdan azabi cekiyorum bu üzerine tuz biber oldu.Sevgiyle kal.

BALDAN TATLI dedi ki...

Gözlerim doldu hemde çok dolu. Bizde de farklı bir durum yok. Nedir bu erkeklerin rahatlığı yaa. İşten yorgun argın gelsende onunla oynıyacağın en fazla 45 dakika değil mi. Gün gelecek oğlumda babasına zaman ayıramıyacak. Ne kötü.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

arkadaşlar ,internet bağlantım o kadar sık kesilip geliyor ki cevap bile yazamıyorum,
kızıyorsunuzdur iyiki de döndün diye ama sinirimden oturduğum yerde telekoma baya saydırıyorum ,bir türlü çözemediler sorunu...
hepinizi çok seviyorum
duygularınıza katılıyorum...