21.07.2007

AMASRA'YA DOYAMIYORUM...

Amasra'ya her gidişimde ,bir sürü fotoğraf çekiyorum,aslında kalede çok güzel görüntüler var ancak ben kaleye gelmeden deniz görüntülerine dalıp şarjımı bitiriyorum.Yani size görmedeğiniz pek çok kare çekeceğim daha...
Amasra bu aralar müthiş kalabalık,sığ denize girme mecburiyetiniz varsa(çocuklar yüzünden vs.)halk plajı ege ve akdeniz kıyılarını aratmayacak kalabalıkta...
Ancak limandan ve kalenin arkasındaki kayalıkların yanından direkt derin mavi sulara dalabilirsiniz .Bu kez kızlarım halk plajında girmek istedikleri için ve ben o kalabalıkta girmeye tahammül edemediğim için güneşlenip gazete okudum...
Acıkınca hamam kafenin (içinde hamam var kafenin...)peynirli gözlemelerinden yedik,akşam üzeride kaleyi turlayıp ,çekiciler çarşısını(ahşap, el işi,hediyelik) gezerek evimize döndük. Kalenin tepelerinde "ağlayan ağaç" kafede (kafe sahibinin söylediğine göre ağaçtan belirli zamanlarda su damlaları akıyormuş,ondan adı oradan geliyor ama manzara ve esinti süper ,püfür püfür bir poyraz... )çay içtik, dürbünle tam karşımızda ki tavşan adada tavşan görmeye çalıştık(yıllardır birkere bile göremedim...)

Karadeniz....Genelde dalgalı....




Tavşan Ada .



Kalede ilginç kapılardan biri, yukarıda ki delik kısımdan 3 kere taş atıp geçirebilirseniz dileğiniz oluyormuş....(geçirmek baya zor...)












İşte bu manzaralara doyamıyorum....





















Cide istikametinden gelirken Amasra manzarası....









5 yorum:

Deniz dedi ki...

Bizde gitsek görsek de doyamasak... Doğu Karadenizli bir çiftin çocuğu (ne çocuk, kazık kadar kadım) olarak, henüz Karadeniz'i görmedim. Kendimden utanıyorum :) Eşim iş için gittiğinde, mutlaka gideceğiz birlikte demiş ancak hayat şartları bizi bu yolculuktan mahrum bırakmıştı. Neyapalım, biz de artıksenin fotoğraflarına baka baka iç geçiriyoruz...

Adsız dedi ki...

Bir Amasra aşığı olarak yazmam lazım. Ülkemizde görülesi yerler arasında gitmeyenler vakit kaybetmeden görmeli bence.

Adsız dedi ki...

merhabalar
ziyaretiniz ve nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim
blog headerinizdeki yeri çok iyi tanıyorum eskiden bukadarda gelişmiş değildi ama gerçekten çeşmicihan ve eski zamanlarda doğal sığınak olarak kullanılmış harikulade bir yeryolu biraz özellikle sonbahar ve kışın güç olsada gidilp görülesi yerlerden
blogspottaki bloğumu blogcudaki arızalara kızarak yeni oluşturuyorum o yüzden yorum bırakılıp bırakılmadığını inanın bende bilmiyorum
bloğunuza sık sık uğrayacağım
sevgi ve saygılar

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

sevgili june 25 merhaba,çok büyük keyif aldım blogunuzdan,izninizle linklerime ekliyorum sizi...
ayarlardan yoruma onay verirseniz sanırım-yorum yollayabiliriz...

Adsız dedi ki...

başarılar çok güzel tanıtmışsın amasramızı. http://amasragezisi.blogspot.com sitemle link değişimi yapmak istersen bana serkan026@gmail.com dan ulaşabilirsin. Sitem amasra kelimesinde 5. sırada yer almaktadır.