4.12.2007

AMASRA'YA TERMİK SANTRAL İSTEMİYORUZ!...




Sizlere bugün güzel bir yazı yazamayacağım...

bloğumu her açışınız da gördüğünüz canım Amasra header ı önümüzde ki yıllarda aynı güzel görüntülerini veremeyecek bize .

Yıllardan beri söylene gelen Amasra 'ya termik santral kurulma çalışmaları netlik kazanmış görünüyor.

Termik Santral, küresel ısınma, astım, akciğer kanseri, bitki örtüsünün yok olması doğacak her çocuğun astım ve akciğer kanseri ile yüzleşmesi demektir. Enerji Bakanlığı HEMA AŞ. Ye Kandilli ve Amasra'ya Termik Santral Kurulması için izin verdi. Bu izine göre HEMA A,Ş Kandilli ve Amasra'ya kömürle çalışan Termik santral kuracak.Yaşlı dünyamızın sera gazları ile yok edildiği, Küresel ısınmanın sonuçlarını hepimizin kuraklık, susuzluk ve daha az oksijen olarak his etiğimiz bu günlerde, hemen yanı başımız Kandilli ve Amasra'ya soluduğumuz havayı kirleten, üzerinde yaşadığımız toprağı kirletecek olan, içtiğimiz suyu ve doğal kaynağımızı, yeraltı su kaynaklarını kirleten insan ve doğa düşmanı bir santral yapılmak isteniyor.


MUĞLA-YATAĞAN FELAKETİ, BARTIN'A ÖRNEKTİR

Termik santrallerin etrafındaki bitkilerin tahribi konusundaki en çarpıcı örnek Muğla-Yatağan termik santrali çevresinde yaşanmıştır. 20 Kasım 1982'de ilk ünitesi devreye giren bu santralin, ikinci ünitesinin 1983'de devreye girmesinden iki ay sonra çevre ormanlarında sararmalar başlamıştır. Üçüncü ünitenin 1984'de devreye girmesinden sonra da 1986 yılı ortalarına kadar 4181 hektar orman sahası kurulduğu için kesim yapılmıştır. Termik santralin olumsuz etkileriyle 4181 hektar gibi çok geniş alanda ekosistem bozulmuş; yani orman altı bitki ve hayvan türlerinin çoğu yok olmuştur. Ayrıca toprağı tutacak bitki örtüsü büyük oranda tahrip olduğu için erozyon ile toprak kaybı olmuş, eski su kaynakları kurumuştur

Bartın Çevre Birlikteliği'ni oluşturan sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinden oluşan bir heyet Belediye Başkanı Ahmet Altıntel'i ziyaret ederek, Amasra'ya kurulması planlanan termik santrale karşı Bartın Belediye Meclisi'nden olumsuz görüş alınması talebini içeren bir dilekçe sundular.

Amasra ve Bartın ikinci bir Gökova olmamalıdır. Zaten çok duyarlı olan yöre halkı Amasra'da, Bartın'da santrale musaade etmeyecektir. Çünkü bu yöre daha güzel yatırımlara layıktır.


20 yorum:

Adsız dedi ki...

4181 hektar...canavar bunlar..bir agac nasıl büyüyor haberleri varmı ki..birilerinin buna dur demesi lazım..o birileri de bizleriz..nerde eylem,orda ben..mucuks

Tabiat Ana dedi ki...

Sevgili Peri,
bir önceki yazın için aklımda kalan yorumumu bırakmaya gelmiştim.Kötü haberi aldım.Umarım karadeniz'e yeniden aşık olmamı sağlayan o güzelim yerler senin de söylediğin gibi kötü bir kaderle karşılaşmak zorunda kalmaz.:((

renkler dedi ki...

bunları okuduğuma çok üzüldüm. O güzellikleri öldürmek cinayetten başka birşey değil. Zaten bugünlerde canım herşeye sıkılıyor. Öyle güzel bir ülkemiz var, o kadar büyük bir potansiyelimiz var. Bunları haketmiyoruz. Yazık ediyoruz...

renkler dedi ki...

bunları okuduğuma çok üzüldüm. O güzellikleri öldürmek cinayetten başka birşey değil. Zaten bugünlerde canım herşeye sıkılıyor. Öyle güzel bir ülkemiz var, o kadar büyük bir potansiyelimiz var. Bunları haketmiyoruz. Yazık ediyoruz...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Çok üzücü bir haber bu. Umarım girişimler bir sonuç verir de bu cennet köşeye yazık olmaz.:((

Biz niye elimizdekinin kıymetini hiç bilemedik ve galiba hiç bilemeyeceğiz canım ya...:((

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, çok kötü bir olay bu yaa. Doğayı mahvediyorlar.Nerde eski Türkiye dimi ama. Hergeçen gün biryerler mahvoluyor.Elimizden keşke birşeyler gelse de engelleyebilsek. Doğanın yanında bizim sağlığımızda mahvoluyor canım yaa:(

Cocukla Cocuk dedi ki...

çok üzücü, doğa katlinin günah ve geri döndürülemez olduğunu anlamadılar. beni asıl üzen başka bir şey de öyle bir yönetim sistemi var ki şu an memleketimizde, kararları canları istedikleri gibi alıp uyguluyorlar. Ekip çalışması, halkın sesi falan hak getire.

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

of ya ooooooof!!
çok üzüldüm ben ya!
bunlar beni hava zehirine kalıncaya kadar üzüntüden kanser edecek!

Deniz dedi ki...

Rüzgar ve güneş enerjisi potansiyeli bu kadar büyük olan başka kaç ülke var bilmiyorum. Ama gene de bizlerin düşünebildiği ve düşünemediği-düşünmek istemediği bir takım nedenlerden dolayı, çevreden, sağlıktan taviz veriliyor.

Dut agaci dedi ki...

Canim söyle bir misafirlige geleyim dedim,kizma yazini okumadan yorum yaziyorum.
kardan adamlarina bayildim
birde seni gidiklayip,pardon tiklayip sayfanda o manzarayi görmek cok ic acici huzur verici...
sanirim yazinla bu tam ilgili,simdi gece gec oldu yarin okucam.hadi ben kacar...öpt

gezicini dedi ki...

aman bu ne böyle! tam olarak sonuçları belli olmadan yeni santral yapmak ne derece doğru bilemiyorum.
keşke denizin söylediği gibi rüzgar ve güneş potansiyelimizden daha çok faydalansak!
sevgiler
gorki

Adsız dedi ki...

Eğer termik santral yaparlarsa çok yazık olur :(
Böyle mavi ile yeşilin buluştuğu yere turistik tesis yapacagız deseler biraz anlaşılır, hatta koruma alanı deseler çok daha güzel olur...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

arkadaşlar ,umarım hepimizin düşünceleri doğrultusun da yeni gelişmeler olur ve ne Amasra ne başka bir cennet köşemiz heba olur...
nerede bilimadamları? neden doğaya zarar vermeden kullanılabilecek yöntemler kullanılmaz ki...
Enerji bakanlığının gerçekten üzerine düşen görevi yerine getirmesi umudu ile...
yeni gelişmeler olursa ,buradan aktaracağım sizlere...
duyarlılığınız için teşekkürler...

Bilun ŞEN dedi ki...

:( Çok üzücü.. Niye bunca örnek varken hala aynı kötülükleri yapmaya devam ederlerki? Yazıktır, günahtır ya! Canavarlık bu! O kadar canlı yok olurken nasıl rahatça aynı işleri yapmaya devam ederler anlamıyorum!!

Bilun ŞEN

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Ne garip değil mi bilunum,bu yaşamda doğruları gören ve de göremeyen insanlar var ,birde görüpte doğru davranmayan,
insanlık pişmanlıklarının bedelini ödüyor ama buna rağmen ,işte herşey meydanda...

mordunya dedi ki...

ya çok üzüldüm. Çocukluğumun yazları orda geçti. Sanki çocukluk anılarımı öldürecekler gibi hissettim.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

mordünya merhaba,ne şanslı bir çocukluk geçirmişsin ,
birerbirer anılarımızı,geçmişimizi ve geleceğimizi öldürüyorlar..:(
sevgiler...

Adsız dedi ki...

gönderilmemis mektuplar filminde ilk kesfettim amasrayi.cok cok güzel .insanin ici aciyor bu güzelliklere kimayin efendiler.insanlarin gözünü para bürümüs.amac tabiki enerji üretmekdegil .sizide begeniyle takip ediyorum basarilar.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

isimsiz misafirim, merhaba ,hoş geldin sefalar getirdin.Amasra'yı filmden izleyerek bu kadar sevmişsin,inanın gözünüzle görüp gezseniz ne güzel bir ülkede yaşıyorum diye sevinç ve de gurur duyarsınız.Ben buralı değilim,inanın buralıyım diye düşünüp abartığımı sanmayın,
ancak insanlar ikiye ayrılıyor maaalesef,bizim gördüklerimizi göremeyen ikinci grupdaki insanlar,nasılda kendi çocuklarını düşünerek yarınlara sahip çıkmıyor diye çok üzülüyorum....
para insanların çocuklarını dahi unutturmayı başarmış maalesef...
sevgiyle kalın.....

Adsız dedi ki...

Amasramız malesef parayla satın alınmak isteniyor. bazı şeyler para ile alınamıyor. bu doğa bu güzellik çok yazık olur bu güzel memlekete. santral istemiyoruz bu güzelliklerin içine...