29.12.2007

ESKİ YIL SONA ERDİ ,YEPYENİ BİR YIL GELDİ...

Yeni yılın gelişi çocukluğumdan beri müthiş heyecanlandırır beni.

Sanki yeni yıl gelince herşey değişecek,bir sürü güzellikler gelecek,üzüntüler bitecek ,hayaller gerçekleşecek.

Sihirli değnek değecekmiş gibi tüm bunları hayal ettim çocukluğum boyunca.

Ama yılbaşının ertesi günü sinir bir gün oldu benim için .Diğer günlerden bir farkı yoktu ki...

Herşey tüm aynılığı ile devam ediyordu.Tüm bu aynılık duygularını her yıl hissetmeme rağmen ,tüm çocuklar gibi yeni yıl gelince aynı coşkuyu yeniden yakaladım hep.

Halen de tıpkı o günler de olduğu gibi heyecan duyarım.

O yıllarda plastik bir çam ağacım yoktu ,ben de annemin çiçeklerinden, ismini anımsamadığım dikenleri olan bir çiçeğe ,pamuk parçalarını takıp kar efekti yapmaya çalışırdım kendimce,

aralara pasta paketlerinden biriktirdiğim rafyaları kıvırtıp takardım,

kibrit kutularını hediye paketi gibi kaplayıp dallarına asardım

kendi başıma öyle eğlenirdim ki ....

Yıllar geçti benim çocuklarım oldu,aynı coşkuyu şimdi benim çocuklarım yaşıyor.Yeni gelecek yılın hayalini,umutlarını taşıyorlar.Güzel dilekleri var kendileri ve insanlık için.Onları böyle görünce çok mutlu oluyorum.

Biz yeni bir yılın coşkusunu ve güzelliğini yaşıyor ve hissediyoruz.Yeni yıl ağacımızın gece ışıklarının yanmasından müthiş bir enerji alıyoruz,evin içinde ki bu şıkırtı,bu ışıltı bize iyi geliyor.Bize ait olmayan bir geleneği değil,gelecek günlerin coşkusunu kutluyoruz biz.Yarınlarımızı...



Evimiz de değişik köşelere yeni yıla uygun aksesuarlar yerleştirerek neşemize neşe katıyoruz. kırmızı renk ağırlıklı mumlarımız ve süslerimiz....

ceviz dolu kasemiz içinde ki mumuyla....


kızlarımın süslediği yeniyıl ağacımız ...



ponpon kardan adamımız tv nin üzerinde....





peteğin üzerinde ki noel babalı objelerimiz....




yaldızlarla boyadığım minik kozalaklar,deniz kabukları ışıltılı tabaklarda...



Bu arada yılbaşı akşamı,bütün senemiz bereketli geçsin diye yaptığım hurafelerim var.


*Evdeysem oniki ye beş on dakika kala evimin kapısının önünde bir poşetin için de nar patlatırım.Ev de değilsem eve gelir gelmez...


*yine onikiye beş on dakika kala evdeki bütün ışıkları açarım senemiz parlak geçsin...


*" " " " " " suları açarım su gibi akıp giden bir sene olsun...


*gündüzden evimi temizlerim bütün sene tertemiz olsun evim ...


Hepimizin 2008 yılı kutlu olsun,güzel olsun,sağlık,huzur,başarı,barış,dostluk dolu günlerimiz olsun....

Allah hiç birimize ve ülkemize kötü günler göstermesin....





43 yorum:

Zamandan Sızan dedi ki...

ÖRNEK ALACAĞIM BU YAPTIKLARINI..BİR ÇOĞUNDAN HABERİM YOKTU BENİM..IŞIKLARI YAKMAK SULARI AÇMAK İLK KEZ DUYDUM..
TEMMENİLERİNİN GERÇEKLEŞTİĞİ BİR YIL OLSUN PERİLİ..

Adsız dedi ki...

nar patlayan bir şey miiiii?
:))

sağlıklı, mutlu seneler perili...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım ne güzel anlatmışsın yeni yıl çoşkunu. Bana kadar ulaştı. Çok güzel dilekler dilemişsin öyle. Tüm güzel dileklerin seninlede olsun tatlım. Hepimiz için yeni yıl, sağlık, huzur, mutluluk ve sevgi dolu günler getirsin. Sevdiklerimizden hiç ayırmasın canım. öptüm kocaman

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

kıymetciğim,ah işte hurafe ,ben yapıyorum ve sanki gerçekten böyle aydınlık ,güzel geçen bir yıl oluyor,
inaşllah hepimize geçer hastalıklı,huzurlu,başarılı bir yıl olarak gelsin 20008...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

şimdi beyhancığım olay şöyle oluyor.
narın bereketini saçması için kırılıp saçılması gerekiyor,bunu da gecenin onikisinde yerlerde nar temizleyerek geçirmemek için poşete konulan nar hızla yere vuruluyor ,parçalanan narlar poşete dökülüyor,bereket gerçekleşiyor ve hurafe yerine getirilmiş olunuyor:...:)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

beyhancığım harefenin aşkına iyi yıllar demeden kapatmışım yorumu,sana da mutlu yıllar canım ,2008 de daha postu bol bir yıl diliyorum senden....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

inşallah muhabbet çiçeğim inşallah,bizlerde ki bu pozitif enerji güzelliklerle sonuçlansın....
mutlu yıllar,ben de çok öptüm....

Adsız dedi ki...

ablacım ii günler dilerim bloğunuzu tesadüfen google dan buldum inanılmaz keyif aldım gezerken sanırım izmirlisiniz valla çekiyo :)

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

cancağızm tatlım benim. evet sana 13aralık günü atmışım maili.:) hiç ses çıkmamasına şaşırmıştım aslında.
ve ve ve yahu hakikaten hurafe desem beni kesermisin? :)))
bak ben burada dini açıdan yıl içinde bereketi ne sağlar yazmıştım.ama o zaman seninle tanışmıyorduk.:)
istersen burada da yine var o bilgi yanında birde pasta tarifi ile.:)
öpüyorum seni..)

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

ama verdiğim 2. linkte taaa yazının sonunda.:)
sen yine ilk önce 1. linke bak.:))

laleninbahcesi dedi ki...

tüm dileklerine candan katılıyorum. Bende annemin kokinalarına pamuklar takar, yılbaşı ağacı yapardım. Ve o hurafelerin hepsinide yaparım. Kime ne zararı var ki. Evi süslemek için yaptığın objelere bayıldım. İyi bir yıl diliyorum sana. Tüm dileklerin gönlünce olsun. Sevgiler bıraktım

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

fulyacım merhaba,hoşgeldin bu İzmir'lilik varya çeker çeker hem nasıl çeker,canım benim ,mutlu yıllar sana....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yağmurum hem bayağı olmuş ,hemen eskileri bi daha kontrol edeyim atlamış olabilirim,
yağmurcuğum hurafe işte hepsi hurafe..:)umut dünyası....
verdiğin linklere baktım ,
ve hemen takvime baktım 19 ocak bu sene aşure günü,inşallah aşure günü yapacağım alışverişle de evimin bereketini arttıracağım...anımsattığn için sağol.
ben de çok öpüyorum....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

laleciğim evet kimselere bir zararı yok bu yaptıklarımızın,güzel günlere inancımızı yitirmemek için hepsi...
sana ve ailene huzur dolu,mutluluk dolu günler diliyorum....

limoncicegi dedi ki...

Mutlu mutlu yillar

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

limon çiçeğim sana da mutlu yıllar....
özledim seni...

Adsız dedi ki...

Yeni yılınız kutlu olsun....

Sevdiklerinizle, ailenizle birlikte, başarılı, sağlık ve mutluluk dolu bir 2008 dileriz..

ayca ve tugce

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

ayça ve tuğçe ,
sizlere de sevdiklerinizle beraber mutluluk dolu günler diliyorum,
sevgiler...

Cocukla Cocuk dedi ki...

Sevgili Perili Köşk'ümüz 2008 in senin ve ailen için mutlu huzurlu sağlık ve huzur dolu bir yıl olmasını diliyoruz. Her şey gönlünüzce olsun...Sevgiler

Tabiat Ana dedi ki...

Sevgili perili köşk,
senin ve tüm ailenin yeni yılı bereketli,aydınlık, sağlık dolu, mutluluk dolu geçsin.
(Bu arada evi temizlemek işe yarıyormu bütün yıl temiz kalması açısından;) )
Tatlı ablalarımızı öpüyoruz Doğa ile..
Sevgiler

BALDAN TATLI dedi ki...

üzel günler seninle olsun. Mutlu Yıllar........

gezicini dedi ki...

nice sağlıklı, mutlu yıllara..
sevgiler
gorki

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Nar lekesini kosla oksi ekşın çıkarır mı?:)

Heyecanınız ve çoşkunuz hep daim olsun. 2008 umutlarınızı boşa çıkarmasın. Nice mutlu yıllara eşin ve kara kuzularınla birlikte canım.

Annekaz dedi ki...

kızlarına sana ailene nice huzurlu sağlıklı mutlu yıllar diliyorum :))

Anıl dedi ki...

Sağlıklı yıllar!

Adsız dedi ki...

Yılın ilk gününde iyi yıllar ben unuttum yapacaklarımı bir baktım girmişiz yeni yıla ama olsun iyi yıllar canım :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

çilekli pastam ,sana da iyi yıllar diliyorum,umyorum tüm dileklerimiz gerçekleşir...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

anıl'cığım evet öncelikle sağlık istiyorum ben de ,diğerlerini gerçekleştirmek bizim elimizde....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Anne Kaz'cım ,2008 tüm beklentilertimize cevap verir inşallah,bakalım dersine çalışmış mı göreceğiz....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

incegülüm ,nar lekesini benim ruhumun derinliklerine hapsediyorum,hiç çıkmamak üzere....
senin de oğluşlarınla beraber güzel günler görmen dileği ile

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

gorkiciğim senin için farklı bir yıl olcakak 2008 en güzelini sen yaşayacaksın....
iyi yıllar...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Baldan tatlım güzel günler hepimiz için olsun gayrı,mutlu yıllar....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

tabiat anacığım evet bak bu temizlik konusu takıntı haline geliyor ve hep temiz kalıyor :)
senin de dünya tatlısı kızınla birlikte sağlık,neşe mutluluk dolu günleriniz olsun...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Çocukla çocuk ,2008 in işi çok bakalım yetişebilecek mi bize...:)))
güzel günler temenni ediyorum sizin için de....

Betül dedi ki...

sevgili periliciğim
marifetli arkadaşım benim :) mutlu yıllar size, senin şu kardan adamından da yapmak istiyorum :) kısmetse, ama evdekiler beni protesto ediyorlar, örgü örme diyorlar :) eee malum işlerine gelmiyor :)öptüm seni....

Dut agaci dedi ki...

Hurafelerin cok ilgincmis,Allahalallah dedim :)

Senin anlattiklarin yilbasina degilde bütün bir kis ayina ait aslinda.
ceviz ve mum,vazgecilmezleri kis aylarimin
hatta yeni fot koyacaktim yazima bakarsin.
cam agacini gidip simdi yagmuruma sölücem:)
(zavalli yagmurum garibim hep dogrulari söylüyor bir sürü itirazlara maruz kaliyor canim damlam benim)
Kizlara hayranligimi biliyormusun,kizlarini öp cokca koklaya koklaya,iyi seneler

Deniz dedi ki...

PeriliKöşküm, ben ani bi kararla Bolu'ya gittiğimiz ve yeni döndüğümüz için henüz yazını okuyor ve sana seslenme imkanını yeni buluyorum. Yeni yılın ilk günü bitmeden yetiştim :) Nice yıllar diliyorum sana ve ailene, sağıklı ve huzur dolu... Sevgilerimle.

Gamzeli dedi ki...

yeni Yılını en içten dileklerimle kutlarım, inşallah küçüklüğündeki gibi tüm hayellerin 2008 de gerçekleşir
ağacınızda pek bir güzel olmuş
iyi yıllar

Adsız dedi ki...

CANIM BENİM NE DE GÜZEL BOYAMIŞ YETENEKLİ BENİM NİCE SENELERE SENİN GİBİ ŞEKER BİR YIL GEÇİR EMİ :)

YILDIZNAF dedi ki...

Peri,
Nerdeyse ayni dilekler ve ayni sekilde giriyormusuz eski yildan yeni yila seninle, hem cocukken hem de simdi. Ama nar patlatmak, sulari acmak beni asti biraz. Delicesine yapilan temizlikde yakaladim seni bir. Tum guzel dileklerimizin gerceklesmesi dilegiyle...

Adsız dedi ki...

acikcasi sizide dini blog sanarak gelmistim yanildim.yagmur damlası hanim iyi yorum birakmis buraya.biyoya cihat ettirimis kendi blogunda.diger din bloglari yazi yazmislar kendilerince olaya taraf olarak.arada okuduklarim arasinda olan bir hanimdir y.d.kendisi.Fakat arkadasim dedigi,espiri tarzı belli olan blog sahibine saldirmalar icin meydan acmis olmak buna izin vermis olmak düsündürücü.kaldiki denen ve karsi fikir sahibesi biyonigin saldırması dalga gecmesi sözkonusu degilken aciklama yapmasi halinde bile cihat ediyor hanimlar.Allah akil fikir versin.Dayatmaci baskici belli oldu.dinde zorlamayiniz kolaylastiriniz diye bir hadis hatirliyorum,yaniliyorum galiba.
gecmisde olsa yeniyilda dileklerinizin gerceklesmesi temennindeyim p.kösk.A.Mehmet Ay

FİLİZ BAHÇESİ dedi ki...

sevgili arkadaşım yeni yılın sana ve ailene sağlık ve mutluluklar getirmesini dilerim.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Kozalkalar ve deniz kabukları bir arada yaldızlı çok güzel olmuş, ellerine sağlık perilim