7.12.2007

BLOGGER NEDEN İNGİLİZCE OLDU?...


Bloğa ilk başladığım zamanlar ingilizceydi blogger..

Çözene kadar elimde sözlük,dünyanın vakti geçerdi bilgisayarın başında ...

Koca kişisi de çok iyi olan ingilizcesine rağmen nazlanır -of gene ne var ya..

diye söylenir ve ben ,kaprise hiç gelemeyen biri olarak kendi başıma çözmüştüm blog kontrol panelini.

Bir yandan da niye ortaöğrenim yaşamım da almanca değil de ingilizce göremedim ki diye hayıflanırdım.

sonra bir gün bir baktım türkçe oldu blogger ,hadi bu kez ingilizce yerleşime o kadar alışmışım ki,türkçe isimleri baya bir yadırgamıştım...

işte tam bu arada, iki gündür tekrar ingilizce ye dönüş oldu.Acaba tekrar düzelecek mi,yeni bir düzenleme mi getirecekler...

yaklaşık bir ay önce de bloğuma yazı yazarken ben eklemediğim halde birden snap belirmişti bloğumda .

Allah Allah olmuştum,hemen bir kaç bloğa girip onlara da snap eklenmiş mi diye baktığım da çok değil ama 3-4 blog da vardı ve ertesi sabah kaldırıldığını gördüm.(örneğin fikrimin incegülünün,bilmiyorum farkına vardın mı incegülüm...)

Sonra ben kendim ekledim snap, ancak o dönemler de durup dururken açılan reklam sayfaları epey çoğalınca ,ve bazı arkadaşların blogun zor açıldığını söylemesi ile sildim...


ya işte böyle bloğun mu var derdin var kardeş...

tıpkı bir çocuk gibi ,ilgi istiyor emek istiyor ,

hepimize uzun soluklu blog günleri diliyorum....


22 yorum:

Deniz dedi ki...

Aynen katılıyorum, "derdin var" kısmına... Eskiden tamogaçi mi bir oyuncaklar vardı. Su veriyordun hasta oluyordu doktora götürüyordun numaradan :) Blog da onun gibi :)) Öykücü de muzdarip aynı dertten, yani reklam çıkmasından... Blogspot İngilizce oldu evet, geçen hafta başında da eklenen fotoğraflara tıklayınca büyütmemeye, kaydet ya da aç demiş, sinirlerimi bozmuştu :) Halbuki seçenek yapsalar, ona göre seçsek, daha şık olur. Zırt pırt değişiklik yapıyorlar, bir elimizi ayağımızı çekip başka sisteme geçersek görürler günlerini :))

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Snap da ne ola ki gülüm?:)) Yok valla bi ara sapıttı farkındayım. Ama ben şapşallaştı diye düşündüydüm.:) Sana katılıyorum canımın içi, ilgi istiyor, şevkat istiyor. En önemlisi bilgi de istiyor. Benim gibi teknoloci özürlü bir hatun için zor iş aslında.:) Hakikaten niye İngilize bağladı bu meret yeniden? Eylem yapalım. Denizciğime de katılıyorum. "Bana bak blogggg!!! bi dur hele bakalım yerinde. Ne oynaşıyon benim yarım aklımla"

Öpüyorum iki gece kuşu sizi.. gecenin ikisinde. Ben de sabah altı da kalkıcam yahu.. uyku tutmadı bir türlü. Dur bi öteki gece kuşu da yeni bi şey eklemiş mi bakıp yatıyorum.. sözzz.:)

YILDIZNAF dedi ki...

resme bayildim Peri. nasil yaptin Allah Askina....

Anıl dedi ki...

Ben bu olayın farkına bugün vardım. Her ne kadar beni etkilememiş olsa da nedenini bulamadım ben de. Giderek havamı da yapayım :)

ipek dedi ki...

Demek bu genel bir durummuş,
haya klınla bin yaşa Peri'ciğim, iyi ki yazmışsın. Anlaşılan bloggerda yeni bir yapılanma var.
Benim sıkıntım da; yorumlar posta kutuma gelmiyor!
Ancak tek tek yorumlara baktığımda anlıyorum birilerinin birşey yazdığını. Eh haliyle bu da oldukça vakit alıyor, sinirimi zıplatıyor!
Üstelik son yazılar neyse de, eski yazılara yorum gediğinde hiç haberim olmuyor..
Bakalım düzelecek mi??
İyi ki yazdın..
sevgiler

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

tatlı arkadaşııım.
benim msn de adımın yanındaki ileti de bir bağırıyor ki dünden beri görme.:)
"neden ing.oldu bu blogger nedeeen?" diye soruyorum msn alemine.:)
tatlım unutkanlık için Hz. ali efendimizin öğrettiği bir şey yazayım sana(incegülde bahsetmişsin)
her sabah aç karnına 21 tane kuruüzümü, tek tek hepsine ayrı besmele çekerek yiyeceksin.:)
mucx.
Bir de birde burayı sessiz sessiz küçük harfle söylüyom say:)
nihayet beğeneceğim bir müzik dedim demin.:) ama biraz sonra ciz tak boom yeri başladı,zıpladım yine.:) ana bi baktım şebnem ferah :) o ne zaman söyledi bu türkümü yahuu? :))))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, sanırım bloggerda bir yapı değişikliği varmış. Umarım düzelir yakında. Düzelmesede alışacaz gülüm ne yapalım. Yaa resme bayıldım. Çok güzel yapmışsın canımcım. Türküde ayrı bir hava katmış yani. Çok beğendim. Öpüyorum

Mutluveumutlu dedi ki...

Bende ingilizce olunca, benim blog oldu sadece sandım baştan, biraz ayarları kurcalamıştım, herhalde yanlış bir yere girdim diye düşündüm ama sonradan anladım ki sistemden kaynaklanıyormuş.
"Bloğun var mı derdin var" ne güzel söylemişsin ablacım :)
Türküye bende bayıldım.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

denizciğim bak onu unuttum resimler büyümüyordu,aç,kaydet penceresi çıkınca ben de ya abuk birşeyler yaptım galiba demiştim ancak yine senin blogda da aynı şeyle karşılaşınca var bir şeyler ya...demiştim...
o oyuncakları anımsadım... :)
biyonun bloğunda öykünün de aynı şikayeti olduğunu okudum ama çözüm ne bilmiyorum,çünkü hala interneti açar açmaz şak diye yabancı siteler açılıyor,sinir oluyorum ya....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

incegülüm hoby linklerimde ekli çocukla çocuğun bloğuna bakabilirsin , linkleri ekli kişilerin yanında küçük pencereler var imleci yanına getirince o bloğa açmadan sayfası gözüküyor,zaman kazanmış oluyorsun,başka da bir yararı varsa ben bilmiyorum ,
işte bak bilgi kısmına katılıyorum dostum ya,teknoloji işte çıkıveriyor insanın karşısına...
saate bir baktım ana hemen yatmam lazım diye panik oldum,vakit geçivermiş...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yıldızcığım,imagechef.coma giriyorsun ve oyuncak bulmuş çocuklar gibi he rbirisiyle oynuyorsun canım...
sevgiler....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

anıl umarım yeni bir düzenlemeyle beraber geçici birşeydir,bahane ile ingilizce dağarcığım artıyor ama Türkçe istiyorum ben ya...
eee şimdi gençler şakır şakır dil biliyor tabi...
at havanı ,güzel bir hava bu ...:)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

ipekciğim yorumların yorum ayarlarında mailine yönlendirdiğin halde gelmiyorsa evet bu blogspot kafayı yemiş...
sen gene de bir kontrol et derim...
eee blog ailesi olarak iyi günde kötü günde değil mi...
sevgiler...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yağmur damlacıkım ah zaten az zıplıyor bu sinirler bunlar eksik kalamadı...ah unutkanlık hat safhada her tarafım notlarla dolu...kuru üzümü çok sevmem ama mutlaka deneyeceğim,
ben valla çok cıstak cıstak müzikler eklememeye çalışıyorum canım ya ,nasıl söylemiş ama şebo süper değil mi...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim ben alışmak istemiyorum ya ,kendi dilimde yazıp çizmek istiyorum...
imagechef.com da bir dolu var sen de dene ve eğlen...
türkü zaten güzel,şebo söyleyince daha güzel oldu bence...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

mutlucum aslında herkes hem görevini yapıyor ,bloglar paşa paşa yazılıyor çiziliyor hem bir sitem durumları hihih:)
sevgiler ....

YILDIZNAF dedi ki...

Merhaba perim,
hemen kismet oldu kullandim verdigin adresi. sagolasin varolasin cok isime yaradi cok...Sevgilerimle...

david santos dedi ki...

I am passing to admire your work, for me, very good and to desire a good weekend
Thank you

David Santos

Betül dedi ki...

periliciğim
evet yaa ing. olunca ben de panik olmuştum ama neyse ki Türkçeye döndü sevgilerimi bıraktım cnm.....

Gamzeli dedi ki...

Haklısın, bende ilk gördüğümde şaşırdım doğrusu ingilizce olunca ...
Öpüyorum ablacım seni..

Sanem dedi ki...

Merhaba Perili Köşk :) Türkçe'ye döndük bile. Yüreğim ağzıma gelmişti benim de :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

betülcüğüm,gamzelim, sanem,
yaşasın duydular sesimizi...
umarım böyle devam eder...
kızarız valla de mi...
öptüm hepinizi,ayrı ayrı...