11.12.2007

KAR TANELERİ

Epeydir kar tanelerini kağıttan çalışmayı istiyordum.Bloğunu çok severek takip ettiğim
Anne Kaz sağolsun kar taneleri ile çok güzel linkler ekleyince bana çok güzel dökümanlar çıkmış oldu.Kağıtla yapılan çalışmalar, yaparken çok keyifle yapıldığı gibi bittiğinde de harika görüntüler veriyor.





Önce kare bir kağıdı karşılıklı uçlarından birleştirerek 1. üçgeni oluşturuyoruz.


Tekrar katlayıp ikinci üçgen ve sonra üçgenin bir kenarını üçgenin tam açı ortasına eşit bir şekilde katlıyoruz.Diğer kalan kısmı altta katlayıp üstteki üçgenle eşit bir alt üçgen oluşturuyoruz.
katlanmış durumda ki üçgenimizin ucunda ki M harfi gibi duran fazlalığı
kesip alt tarafı düzlemiş oluyorz.



uçları kesilmiş üçgenimi çevirip makasla etrafından dilediğimiz şekilde keserek
kar tanemizin iç desenlerini oluşturmuş oluyoruz.İşte burada yaratatıcılık başlıyor.Ne kadar yuvarlak hatlı kesimler yaparsanız o kadar güzel desenler çıkıyor.Benim ilk yaptıklarım çok basit ve sade kar taneleriydi.Her bir sonra yaptığım öncekisinden güzel oldu.Çünkü hem eliniz makasa alışıyor ,hem değişik desenleri kesmeden görmeye başlıyorsunuz.İşte en heyecanlı yeri kesme işi bitince açıp ne çıktığını görmek.
Kartanelerini yeniyıl için süsleme amaçlı kullanacağımızdan yapıştırıcı sürüp ,üzerlerine toz sim atınca işte amacımıza ulaşmış oluyoruz.
Işıl ışıl kartanelerimizi iplere bağlayıp avizemize asınca evimizin ışıltısına ışıltı katmış oluyoruz.
























28 yorum:

Betül dedi ki...

perilicimmm
ne kadar maharetlisin cnm ne hoş,şık ciciler yapmışsın ellerine sağlık cnm

Yeliz dedi ki...

Pericim,çok hoş olmuş bunlar, içim kıpır kıpır oldu valla bende hafta sonu eminönünden yılbaşı için ciciler alacağım:)

BALDAN TATLI dedi ki...

Bunlar süper olmuşlar. Oldum olası bayılırım kağıt kesip bir şeyler ortaya çıkartmaya. Bu kağıt kesmenin bir adı var ama hatırlıyamadım. Harika olmuşlar yani..

Deniz dedi ki...

Derya Baykal, gör görrrr :) Ellerine sağlık, şakırtılı şeyleri çok severim, fevkalade tatminkar bir şakırtısı var bu kar tanelerinin :) Bu arada kolaj yapacağım demiştim, yaptım, sana göndereceğim fotoğrafını :) Bunu da deneyeceğim, evde böyle asılmalı süsler için çok uygun bir kirişimiz var. Fikir veren arkadaşa da teşekkürler :)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Hayatım sana bir televizyon programı ayarlayalım. Bu ne güzellik böyle yahu. Ellerine sağlık, hem çok güzel, hem çok sempatik hem de çok becerikli arkadaşım. Derya Baykal da kimmiş?:)

Laçin Tenel dedi ki...

çok beğendim ellerine sağlık, harika olmuş :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Periciğim, çok güzel birşeymiş bu kar taneleri. Şimdi deneyeceğim. Umarım becerebilirim:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

canım yaa, ne guzel dusunmussun harika kartaneleri eşliğinde bu müzik, nerelere götürdün beni :)))

Annekaz dedi ki...

Simlerle şıkır şıkır olmuş:) bu sıralar çok moda kar taneleri birde yılbaşı üstüne harika oldu çok da güzel anlatmışsın birde güzelliği şu hiç birisi diğerine benzemiyor daha ne diyeyim bir kağıtla bile bu kadar mutlu olmak ne güzel şey ...

paticanlar dedi ki...

benim becerikli marifetli arkadaşım ellerine sağlık.:)
sana mail attım.:)

paticanlar dedi ki...

aay o pati benim biliyorsun,yağmur damlası:))

kedi dedi ki...

Yapıcam:)Yapıcağız daha doğrusu ;)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

betülcüğüm teşekkür ederim canım,burada sıkıntıdan elişlerine vurdum kendimi...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yelizciğim sağolasın canım ,sen şimdi Eminönünden neler bulursun neler...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

baldan tatlım,origami...
teşekkürler...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

denizim şakırtılı olsun,üç kuruş fazla olsun,ruhumun diplerinde biraz romanlık var benim ..:)
kolaj fotolarını merakla bekliyorum da başka arkadaşları mahrum bırakma yayınla..

renkler dedi ki...

Harika görülüyorlar. Valla canım çekti! Biraz zor görülüyor. Ama akşam oğluş ile denemeyi planıyorum. Evde kırmızı sim var, onunla da güzel olur. Bir de altınyaldız almalı -eğer becerebilirsem tabi:-)

BeYHaN dedi ki...

yapmak isterim simim yok sim versene bana biraz tepemden de dökebilirsin :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

İncegülüm derya ablamın yurt dışında gitmediği fuar kalmadı,eh ben de gitsem sen gör beni...
teşekkür ederim güzel arkadaşım benim...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

lacheen merhaba,senin dikiş işlerinin yanında bunlar aperatif oluyor...:D
teşekkürler canım...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim ilk seferde olmazsa yılma lütfen ,dediğim gibi önce basit kesikler at...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

çocukla çocuk,ee konsepte göre müzik ekliyorum ya,en uygunu bu şarkı oldu...
gerçek kar yok ,idare edicez artık böyle...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Anne Kaz'ım ,valla sen olmasaydın ben o kadar linki aramaya üşenirdim ve de bu çalışma muhtemelen kalırdı...:)
Ama kesinlikle yapması müthiş keyifli ,hepsi birbirinden sürprizli çünkü...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

ilk önce tanıyamadım yağmur damlam,aldım mailini canım ,sevgiler...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Biyoniğim ,benim kızlar pek kayiflen di,gerçi kağıt kat kat olduğu için keserken pek düzgün kesemediler ama buna rağmen bir sürü değişik desenler çıkardılar,sen de kızlarınla zevkle yapıcaksın eminim...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

renklerciğim ,katlamayı doğru yaparsanız hiçbir zorluğu yok...
oo kırmızı simle çok hoş olur tam yeniyıl rengi...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

beyhan senin sime ihtiyacın yok şekerim ,sen kendi ışıltınla şakırdatırsın kartanelerini...