24.12.2007

KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM

Bayramı bitirdik,tatil bitti.Kürkçü dükkanından ayrılanlar kürkçü dükkanına geri döndü.Biz zaten dükkanı hiç terketmediğimiz için yumuşak geçişle yaşama kaldığımız yerden devam ediyoruz.
Aile büyüklerinden uzak olunca bayram da bayram gibi olmuyor ,birkaç yakın dost ziyareti sonrası ,evimiz de doyduk birbirimize ...
Kar tatillerinde olduğu gibi hepimiz evdeydik,ama kar yok ki,karsız bir ev hali...
Kartonlarımızı döktük ortaya,küçük bir ev maketi yaptık.Cam ,kapı kestik,camlara şeffaf naylonlar yapıştırdık. Alt zemine mukavva ,üzerine silikon elyaf ekleyerek karlı bahçe görüntüsü yarattık.

evimizi mukavvaya sabitlemeden önce daha önceden kullanmadığımız bir gece lambasının iç mekanizmasını içeriye yerleştirdik.

çatımıza silikon elyaf atarak erimiş kar görüntüsü, üzerine kuş maketleri yapıştırdık. Kapının hemen içerisine kedimizi,az ilerisine ördeğimizi,evin hanımını,arkasında hindimizi,

Ön bahçeye dağ keçilerimizi ve geyiklerimizi,kardan adamımızı,çam ağacımızı,evin çitini de ekleyerek ,masal evimizi bitirdik.Gece ışığını yaktığımızda ,kızlarım içine girmek istediler...
Ailece Beyaz Melek filmine giderek mahsuna olan önyargılarımızı yıkmaya çalıştık.
Usta oyuncuların oyunculuklarına şapka çıkarttık...




Özellikle Yıldız Kenter'e bir kez daha hayran olduk...




Görüntüler harika.Ata sporumuz ciriti ilk kez gerçek anlamıyla izledim.Tuz gölü çekimleri olağanüstü...
yüzümüz de ve kalbimiz de buruk bir ifade ile ,terkettik salonu...
Çıkışta evde izlemek üzere kızlarıma Shrek 3,Örümcek Adam 3,Fantastik 4'lü , Harry potter ve Zümrüdü anka yoldaşlığı ....
eşimle ben de uzun zamandır izlemek isteyip te bir türlü izleyemediğimiz Çikolatayı alarak evin yolunu tuttuk.Biz hemen o akşam,kızlarım ertesi gün akşama kadar mısır patlağı muhabbetine devam ettik.



Filmin konusu:
Küçük bir Fransız köyündeki gündelik yaşam,
yeni taşınan gizemli bir genç kadın ve kızı sayesinde bir anda değişiverir.
Oldukça kasvetli ve birbirinin aynı günler geçiren kasaba halkı,
anne-kızın birlikte açtıkları son derece sevimli çikolata dükkanı sayesinde,
farkında olmadıkları bambaşka bir hayatla tanışırlar.
Zevkin, eğlencenin, neşenin ve en önemlisi çikolatanın olduğu bir hayattır bu.
Fakat kasabadaki bu değişimden memnun olmayan insanlar da vardır
Bunların en başında, ahlak bekçiliği yaparak kasabada dilediği gibi bir ortam yaratan belediye başkanı gelmektedir.
Ama birbirinden lezzetli çikolataların karşısında durmak, o kadar da kolay değildir.

Juliette Binoche'un duru oyunculuğu ve güzelliği ile etkisini hissettirdiği film,

Judi Dench, Alfred Molina ve Johnny Depp gibi birbirinden güçlü isimleri de kadrosunda barındırıyor.

Yönetmen: Lasse Hallström
neredeyse hiç bitmesin duygularıyla ve bende dayanamayıp çikolata tüketimine katkıda bulunarak,filmi bitirdik.
Ha ben bu kadar ev de takılmama rağmen hala iyileşemedim veremliler gibi öksürüyorum...
Ama ev de olmak mükemmel bir duygu.Home sweet home.....

30 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

iyi sabahlarrrrr. Öyle dolu bir yazı ki, neye yorum yazacağıma şaşırdım.Önce maket ev. Kızlar küçükken ne kadar çok yaptık. Sizinki gibi başarılı ve detaylı bir çalışma değildi ama. Evin çatısındaki karları pamuktan yaptığımızı hatırlıyorum. Beyaz meleğe cesaret edip gidemedim. Çok hüzünlü olduğunu tahmin ettim. Babam ve oğlumdan sonra bir süre kendime gelememiştim.. Ama tuz gölü çekimlerini tv de izledim ve çok merak ediyorum. Geçen gece genç bakışta konuktu oyuncular. Bir çok öğrenci göl kıyısındaki oteli sordular var mı diye. Hayal mahsulu imiş. Çekimlerden sonra yıkmışlar.Çikolatayı yıllar önce izlemiştim. Antrakta sinema büfesinde çikolata kalmamıştı. Sevgiler bıraktım size

Betül dedi ki...

merhaba periliciğim
bayramı gayet güzel dolu dolu geçirmişsiniz. o ev ne güzel olmuş öyle ellerinize sağlık, benim büyük oğlumunda geçen sene 5. sınıfta iken proje ödevi idi buna benzer bir ev yapmıştık.ama sizinki daha süslü olmuş :))
beyaz meleği izlemedim ama izlemeliyim diye düşündüm yazını okuduktan sonra, çikolata dvd si evde var ama onuda izlemedim onuda izlemeliyim :) ben pek filmi izlemiyorum demek ki :))
çok geçmiş olsun cnm en kısa zamanda iyileşmeni diliyorum benim minik de fena rahatsız sanırım 6. hastalık oldu ateşten sonra döküntü başladı :((
sevgilerimi bırakıyorum canım......

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım merhabalar, bir bayram sonrası gene buralardayız. Maket eve bayıldım. Çok güzel yapmışsınız. Yaratıcılığına hayran kaldım valla. Evinizde yaşatmışsınız o kar atmosferini ne güzel olmuş. Beyaz Melek filmine bende geçen hafta gitmiştim. Güzel bir filmdi. Çikolata filmine gelince bende alayım. Adını çok duydum bu filmin. Öptüyorum canım benim.

Cocukla Cocuk dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun. evinize hayran kaldık,çok özenli bir çalışma. bizimkilere bu şekilde çiftlik yapsak hayvanlarını da dizsek hiç fena olmaz.
Ay ben kandıramadım beyaz melek filmi için kimseyi, tek gideyim artık.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

lalecim ,beyaz melek insanların yaşlılık dönemlerini tam damara basacak şekilde işlediği için izlerken duygulanmamak mümkün değil,gözleriniz doluyor ara ara tabi,ancak izlenmeli diyorum çekimler gerçekten çok güzel çünkü,yalnızca görüntüler adına bile izenmeli...evet tuz gölünde ki ev film için inşa edilmiş yok öyle bir oetl ama gooegle' den bile aratan olmuş nerede diye...
çikolayı çok sevdim,oldum olası marjinal insanları severim çünkü,ah ama çikolata görüntüleri gerçekten muhteşem....
öpüyorum...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

betülcüğüm evde çikolata var bence hemen bu gece izle...
emin ol çok seveceksin....
ve bana yarın yorumla ne olur...
minişine geçmiş olsun ,6. hastalık pek bilinmeyen ama küçükleri yatağa düşüren bir hastalık ,umarım en yakın zaman da iyileşir,kıyamam ben ona ,biz hasta olalım onlar olmasın....
Allah kolaylık versin canım...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim....
her güzel şey çabuk bitiyor,bak şimdi de yeniyıl geçip gidecek...
çikolatayı izlemelisin...
pişman olmayacaksın...
hatta yalnız izleme :D
ben de çokkkk öptüm...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

çocukla çocuk' cuğum sağolasın ama bir türlü geçmiyor ya ,az önce yeniden göründüm doktora ,yeni ilaçlarla bakalım ne olacak...
yok ev maketimiz çok özenli değil aslında yani benim hayalimdekiler daha detaylı ,zaman ve malzeme lazım,yan tarafta görmüşsündür ,
bizim yaptığımız da renk oldu işte ,evet çiftlik fikri de güzel ,ev plastik hayvanlardan geçilmiyor nasılsa....
Filmi izlememek konu anlamında bir kayıp değil ancak güzel görüntüler için görülmeli...
mucks...

diLék dedi ki...

ev çok güzel olmuuuşşş
bende taa anasınıfındayken annemle yapmıştık böyle buna benzer bişey o zamanı hatırladım:)

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

çikolatayı izlemiştim gerçekten de güzel bir film izlememiş olanlara tavsiye ederim

KadıncaBlog

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

dilek 'ciğim böyle küçük şeyler bize çocukluğumuzu anımsatıyor değil mi..
sevgiler...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

esra aslında hayatta ki pek çok şeyi ıskalayıp geçiyoruz ,ben çikolata gibi özel filmlerle silkeleniyorum ...
güzeldi güzel....

Yeliz dedi ki...

Peri, çok geçmiş olsun, ev çok cici görünüyor ellerine sağlık, beyaz meleği izlemenin vakti geldi desene :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yelizciğim teşekkür ederim canım şu an daha iyiceyim...
evet evet izlenmeli...

Anıl dedi ki...

Hızlı dönmüşsünüz :) Sinema görmek de güzel oldu blogda :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canımcım maalesef yalnız izleyeceğim şimdilik. Hasretle yol gözleyeceğim aylarca:( Belki herşey iyi giderse ilerde beraber izleriz:)

nur ayday dedi ki...

Peri'ciğim maket eve bayıldım. Bende tüm tatil boyunca , acıtan soğuğu içimde hissettikçe 'kar yağacak galiba' dedim durdum. Aslında bu benim yürekten gelen isteğimdi. Ama yağmadı işte ... Gene de umutluyum er geç bu sene yağacak :))Bir sürü hamurlu börekler çörekler ekmekler yapıp kar oyunlarından sonra eve gelip , eve dağılan mis kokular eşliğinde Rize çayı ve Seylan çayımı karıştırarark demlediğim çayımı da kokulu çöreklerimin yanında yudumlayarak dışarıyı seyredeceğim minicik ailemle beraber ...
sevgiler

Mutluveumutlu dedi ki...

Huzur içinde çok hoş bir bayram tatili olmuş sizinki. Okurken benim içim ısındı, sıcacık.. Allah dha nicelerini göstersin ablacım.

Deniz dedi ki...

Geçmiş olsun Periliköşküm, öksürük feci :( Eviniz çok güzel. Baktıkça ben kendime kızıyorum, niye biz böyle birşeyler yapmıyoruz kızımla diye. Şu sıralar bizim favori etkinliğimiz puding yapımı :)) Kaselerin hepsi temiz olunca, hoop puding. Beyaz Melek'e gitmek istedim ama işler izin vermedi. Öğrenciyken tek başıma sinemaya gitmek en sevdiğim şeydi. Oysa şimdi hoşlanmıyorum, bu nedenle de gidemiyorum. Artık evde izleyeceğimiz günü beklemek zorundayım. Öksürüğünün bir an önce bitmesini dilerim. Sevgilerimle :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

anıl ,bir sinema sever olarak daha fazla paylaşımda bulunmak güzel olur ancak ,sen öyle güzel yapıyorsun ki bu işi ,büyük keyifle okuyorum...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim hem de aylarca yol bekleyeceksin,hımm hasret dolu günler var ufukta...
neyse özlemekte güzel şey...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Nur'cuğum ne güzel yazmışsın ya,kar istiyorum ben kar....
sıcak çay kurabiyeler,çörekler coşturdun beni yav...
bakalım ne zamana gerçekleşecek arzular....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

mutlu cuğum ,güzel sözlerine teşekkürler...
sen de böyle günler görürsün inşallah canım benim...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

denizim hiç bu kadar uzun süreli bir öksürük durumum olmamıştı ve ben artık çok sıkıldım bundan ,resmen yapıştı kaldı,

benim kızlarım da puding yapmaktan keyif alıyorlar ancak sıcakken ne yediler ,yediler soğuyunca ağızlarına sürmüyorlar daha,

geçen yıl öğleden sonra dersimin erken bittiği bir günüm vardı ,her hafta sinemaya gidiyordum bazan tek ,bazan okuldan birileriyle ,ben severim tek gitmeyi...
ama gülerken falan kötü oluyo yalnız gülmek..:)))
teşekkür ederim canım benim...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Şimdi o cıvıl cıvıl kalabalık, sıcacık ve güzel evin içinde olup, dışarıda yağan karı seyrederken, sıcak çikolata içmek vardı ya..

Öpüyorum canım. Özledim, kaçtım geldim. Şimdi yeniden dönüyorum evraklarımın arasına..

aeae dedi ki...

Merhaba, Beyaz melekten, Dediginiz gibi Masuna olan ön yargimiz degisti helal olsun dedik bizde esimle,cok güzel konu tüm degerleri bir araya toplamis o ayri bi konu,kendi de kendi gibi olmus hic rol yapmamis sanki cok özgün ibret verici arada keyifli güzel bir filmdi .Filmin ismi ve Yildiz Kenter muhtesemdi.
Size bisey sormak istiyorum yandaki etiketleri o sekilde nasil siralama yapabiliyorsunuz etiketleri ekledigimde benim bu sekilde cikmiyor her etiketin önünde kactane olduguna dair numara oluyor böyle güzel olmus.
iyi günler dilerim.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Bak yazdım zannediyorum bunları. Kafa nasıl dağılmışsa artık..

Ah canımmm çok geçmişler olsun. Öksürük için sabah aç karnına balla limonu karıştırıp şurup gibi yutarsan iyi geliyor. Dikkat et kendine. Kar yağsa hepsi geçecek. Havanın pisliğinden bunlar.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

SEVGİLİ GÜLRUH..merhaba,
mahsunla ilgili epey önyargımız değişti evet baklısın...
gülruhcuğum ,bloglarla ilgili blog destek hatları var ,http://destek.emrex.org,bunlardan biri ,bu sayfa da ve onun linklerinde ekli pek çok yardım ve teknik blogları var,onlardan birinden etiket bulutu altında verilen kodları anlattıkları gibi yapıştırdım,epey zorlandım diyebilrim çünkü çok uzun ve karışık bir kod du ,hatta olmaz diye tahmin etmişken bir baktım gelmiş,dene istersen ,destek grupları pek çok konuda yardımcı oluyor,tavsiye ederim....
sevgiler....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

incegülüm eksik olma ah neler deniyorum,bugün yeni bir karışım aldım aktardan,
kız incegül bir gün olurda karşılıklı şöyle bir sıcak çikolata ,kahve içemezsek seninle gözüm açık gider valla....

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

Tatlı arkadaşım 2 gün önce senin bu yazına yorum yazmaya girdim biri geldi bilgisayarı bırakıp gittim.. Kaç saat senin sayfan öylece açık kalmış.. Sonra geldim kapattım. Çünkü ne yazacağımı bile unutmuştum :)) Ondan sonra da bilgisayara hiç oturamadım. Çok geçmişler olsun.. Artık iyileşmişsindir inşallah.. Maşallah maşallah diyorum yine döktürmüşsünüz ellerinize sağlık. Çikolatayı ben çok önce seyretmiştim. Ben de süs eşyaları sobemi koydum şimdi :) Akşam üzeride inşallah Renklerciğimin ben küçücükken sobesini yazacağım. Haftaya da veda edeceğim. Sevgilerimle... :)