10.12.2007

SİZİN BAHARATINIZ HANGİSİ...?




Az önce " Bir Tutam Baharat" ı izledim.Sinema da izleyememiştim,ama şimdi bu film sinema da izlenmeliymiş diye üzüldüm..
Çok etkilendim filmden.Küçük Fannis'in yemek tutkusundan ,kalabalık ailesinden,İstanbul tutkularından...

O dönemler mübadele yüzünden pek çok insan yeni yaşamlar kurmak zorunda kaldı.Yunanistan'ı bırakıp gelen de ,Türkiye'yi bırakıp giden de aynı ortak duyguları yaşadı yıllarca .Burunlarının ucunda tüttü bıraktıkları yerler...

Neyse ben esas baharatlardan bahsetmek istiyorum.

Baharat kokuları en sevdiğim kokular arasındadır.Eminim pek çoğunuz için de böyledir.Baharat kullanmadan yapılan yemeklerin gerçek lezzetlerini almadıklarını düşünüyorum.

Karabiber eklemeden yaptığım hiç bir çorba çeşidi yoktur.Mis gibi kokusuyla çok güzel bir tad ekler çorbaya.

Zencefille yapılan kurabiyenin...

Tarçın eklenmiş irmik helvasının...

üzerinde tarçını ,dumanı tüten sıcacık salebin tadı inanın bazen herşeyden daha fazla keyif verir.

Aktarlara girdiğim zaman aldığım haz da aynı boyuttadır.Çıkmak bilmem ve her seferinde mutlaka yeni bir şeyler keşfetmenin mutluluğu ile ve çantamda ki baharatların huzuru ile yol alırım..

Tarçınsız,karabibersiz ve zencefilsiz bir dünya düşünemiyorum.

Ya sizin baharatlarınız neler ,hangileri?..






37 yorum:

Deniz dedi ki...

Filmi ben dün izlemek istemiştim, uyuyakalmışım. Fakat benim baharatım tarçındır. Artık filme göre beni yorumlaman icap ediyorsa buyur, bekliyorum :)) Tarçın şu anda mutfağımda bitmiş olan, kabuğunu da tozunu da kullanmaktan keyif aldığım bir numaralı baharatımdır. Diğer bütün baharatlar da iki numarada :))

ipek dedi ki...

Peri'ciğim,
Dün ben de filmi büyük bir keyifle izleyenlerdenim. Eskiden anneannemin de köftelere ve kıymalı yemeklere tarçın koyuşunu hatırladım. Nasıl lezzetli, olurdu onun yaptığı kıymalı-tarçınlı makarna...

Baharatlar benim de büyük tutkum. (Nomuları keşfettiğimden beri de, baharat karışımları)
Benim baharatım taze zencefil. Ama sonrasını ayıramıyorum, tarçın, kahule, kişniş, hepsi hepsi.. Bu yüzden de kış sofralarını daha çok seviyorum galiba..
Bu güzel konu içimi ısıttı.
Müzik de harika.
sevgiler

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

denizciğim ,ne yap et filmi izle,ben senin çok seveceğini düşünüyorum.
Tarçının çubuk olanını o kadar seviyorum ki geçtiğimiz günlerde ısırı ısıra yedim valla..
sen hiç denedin mi?..

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

İpek'ciğim,anneannen de özler miy- miş Girit'i ,burnunda tüter miymiş?
eminim ki tütermiş...
nomuları sonunda alacağım zaten :)
taze zencefili nasıl kullanıyorsun?
Müzik filmin orjinal müziği...
hayranlıkla izledim filmi ve dinledim müziği...
sevgiler...

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

canım benimyazını okurken aşağı doğru inerken içimdeki ses "evet evet,ben aktarların kokusuna filan bayılırım" diye seslendi sana.:) sıra o satıra gelince gördüm ki sen de seviyorsuuun. benimde tarçın favorimdir.sütlü tatlı yerken tarçınlı yeri bitirip habire tekrar serperim:))
filmi izlemek istiyordum,unuttum.(
çünkü turkcell "neden bilmem" bana ayda bir gün bedava konuşma hediye ediyor.hayır ben çok az kullanırım normalde.iyi bir müşteri de değilim ama.
heh işte şehirlerarası bütün turkcelli arkadaşlarımı arayıp uzun uzun muhabbet etmekle meşgüldüm o sırada. aklımdan çıkmış.:)

gezicini dedi ki...

dün gece uyukladığım için seyredemedim, güzelmiş. benim favorilerim, nane, tarçın ve fesleğen.
sevgiler
gorki

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yağmur damlam bak bende yapıyorum o işi biten yere tekrar tekrar eklemek ve tadına doyamamak...
turkcell bana da öyle bir kıyak yapsa keşke..:)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

gorkicim sende seversin filmi izlemeye çalış,
aaa bak fesleğeni nasıl atladım...
ismi neydi makarnayla yenen bir sos vardı,nefis oluyor...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Bak bu da tam bir sobe konusu olabilirdi. Ne güzeldir o aktarların kokusu. Sanki çok çok eski çağların izleri vardır. Ben de bayılırım aktarlara.

Kesinlikle TARÇIN, KARANFİL ve ZENCEFİL. Bunların girdiği hiç bir şey lezzetsiz olamaz gibi geliyor bana. Şimdi ne alakaysa canım zeytinyağlı yaprak sarma çekti canım ya. Şöyle bol baharatlı, üzümlü, fıstıklı falan.:)

nur ayday dedi ki...

Periciğim , filmi izlemeyi çok arzulamama rağmen izleyemedim. Ama izleyeceğim ... Damak tadı olan herkes baharatları sever diyorum..
Benim favorim tarçın, karabiber ..
Yemek yemek kadar keyifli bir şey var mı ? Ama yiyeceksin yiyeceksin kilo almayacaksın ..:))

Mutluveumutlu dedi ki...

Filmi bende izleyemedim am şimdi daha çok merak ettim. Bir dahaki çıkışında kaçırmamalıyım :)
Bende en çok tarçını severim, Kurabiyelere, keklere, salebe, bozaya ne çok yakışır...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

fikrimcim ,bizim rönesans dönemleri ile bir bağımız var galiba hı ne dersin?çok mu geri gittim :)
evet karanfil de güzel kokulu bir baharat,bak önümüzde ki günler de birşey yapacağım bununla ilgili...
zeytinyağlı dolma mı dedin,hiç aklımdan çıkmaz ki....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Nurcum,ah işin kötü yanı bu baharatlar insanın iştahını açıyor,kötü bir durum...:(

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

mutlucum ,film sezonda oynadı bitti,belki tv de bir daha verir ama ne zaman ...
ben ya filmi alacağım,ya da kiralayacağım kesinlikle bir daha izlemek istiyorum...
boza silinmiş hafızalardan,öyle çok severim ki bozayı,nerden aklıma getirdin ya..:)
öptüm seni

Dut agaci dedi ki...

Ben kara cahil filmin adini bilem duymadim :)
Sütlü tatlilari tarcinsiz
Pilavi,corbalari,oturmayi karabibersiz
Mantiyi pul bibersiz düsünemiyorum,üstelik ben sumagi cok severim patates salatasinda ve hatta mantiyida!
birde kisin ankara sokaklarinda evimizde sicacik sobanin yaninda otururken-" bozaaaaaa!bozzz!"diye seslenip karda bozasini satmaya calisan adamcagizlara cok acirdim.babam cagirirdi bozaciyi mis gibi tarcin kokulu boza alirdi,sevinirdik, ama ,adamla iki kurus icin pazarlik yapmasina üzülürdüm,keske babam görmesede harcligimdan ona para versem derdim.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

pericim, Dün o filmi kaçırdım ve çok üzüldüm. Sinemadada izleyememiştim:( Umarım yeniden izleme fırsatı bulurum. Benim en sevdiğim baharat tarçın ve karanfil. Aktardan tüm tüm tarçınlar alırım ve çayı demlerken içine bir tane tarçın bzende de 1 tane karanfila tarım çok ayrı bir lezzet veriyor. Bence deneyin. Öpüyorum canımcım

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
PERİLİ KÖŞK dedi ki...

dut ağacım ,baharatların tam iştah açımlık,
duygusal arkadaşım,gönlü tok arkadaşım benim....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim bildiğimiz çay değil mi tarçın attığın,çok merak ettim nasıl oluyor tadı acaba...
sen filmi izle ..:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

bütün baharatlar olmazsa olmazımdır benim...karabiber e kimyona ve köri ye özellikle bayılırım...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

çocukla çocuk,kimyonu çok severim ancak köri çok kuvvetli geliyor bana ,bilmem neden...

bembi dedi ki...

aaa.. bühü.. nasıl olur, yorumum çıkmamış :(( Ben de yıllardır bu soruyu bekliyordum demiştim.. Kimyon, çünkü annem köfteye kimyon katar, ne zaman koklasam annem aklıma gelir :)

Annekaz dedi ki...

zencefil ve mahlep çok severim acaba hamur işlerini çok sevdiğimden olabilir mi? :)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

anne kazım mahlepli kurabiyeleri unuttuk valla,zencefilliler ayrı ,mahlepli kurabiyeler apayrı bir lezzet..
İskenderun'da kaldığım yıllar keşfetmiştim mahlebi...
eh doğal olarak hamur işlerini de sevdiriyor bu lezzetler bize...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

bembicim az önce yorumun yoktu şimdi var,ama saat gecenin biri nasıl oldu bu?...
küçücük şeyler nasıl annelerimizi hatırlatıyor bize değil mi...
ımmm kimyonlu bir köfte nefis...

...Aslı Cadısı... dedi ki...

Offf mahlepli kurabiyeler:) Canım nasıl istedi.Ayrım yapmam çünkü baharatın her türlüsü güzel.Baharatsız yemekler hiçbirşeye benzemiyor.Annem bol bol koyduğundan baharatları olmazsa olmazlarımız.Ama kullanmayanlarda varmış.Nasıl tat alıyorlar anlamıyorum:)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

tatlıcadım hoş geldin,safa getirdin..:)biryanımız Asya da olduğu için mi artık gerçekten çok seviyoruz baharatı değil mi?
ama haklısın sevmeyen de çok ,bakınız en yakınım eşim,şöyle bol baharatlı bir makarna yiyemiyorum sayesinde,karabiberli,fesleğenli...

Tabiat Ana dedi ki...

Sevgili perili köşk,
Kimyon favorimdir.1-2 yemek haricinde her yemeğe mutlaka eklerim.Tarçınıda elmalı kurabiye ve sahleple severim.

Yeliz dedi ki...

Pericim, salep üzerine tarçını serpeceksin şöyle mis gibi kokacak daha ne olsun:)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

sevgili tabiat ana ,baharatsız olmaz ,kimyonsuz hele asla diyenlerdensin ,ne güzel ,hele bir de tazeyse,
elmalıya pek yakışır tarçın...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

yelizciğim,ben hemen hazırlamak için mutfağa gidiyorum...
hımmm mis kokulu hem de...

kedi dedi ki...

Filmi izledim ve bayıldım o kalabalık aile masalarında yenen yemeklere.O tutkuyla yemek yapan çocuğa(Gençlik hali çok gıcıktı ama neyse yaşlandı karizmatik oldu)
Hüzünlüydü de.
Tamer k.hiç sevmedim.Çocuklar duymasındaki haluktu.Bu adam başka role giremez mi allaşkına.Cevap hayır!

Bide baharatı çok severim ama hangisisin deyince durdum,bulamadım.
Bazen isot bazen tarçın olduğum için olabilir mi Perlim?

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

kalabalık masalar hep özlemlerimiz de olduğu için hoşumuza gidiyor değil mi...
tamer zaten yoktu ki o film de:))
sen isotda olsan tarçında olsan bulunduğun yerin tadını getiriyorsun herzaman biyocum..:)

laleninbahcesi dedi ki...

baharat zevkim sizinkiyle aynı. Neredeyse bir tek tatlılara karabiber dökmem. Kalabalık masaları bende çok severim. Ve hep kalabalıktır sofralarım. Müziğinizi dinlerken Neşeli Günlar Müzikaline gittim taaa çocukluğuma. Sevgiler bıraktım size

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Aaaaaa
amma yaptın ha
Tutkulu ahçı çocuk Fani büyüdü,onun küçük kız arkadaşıda büyüdü,yıllar sonra istenbulda karşılaştılar da kızın büyümüş hali Başak köklükaya idi ve tamer karadağlıda onun kocası idi.
Başak ve fani birbirlerinden yeniden başlangıç yapacaklardı ki exkoca tamer gelip "ankaraya gideceklerini"söyleyip işi batırmıştı ya.
Aaaa sen nassı izledin ,sonunu kaçırdın mı yoksa?

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

Lale bahçesi,merhabalar hoşgeldin safalar getirdin...
ne güzel sofralarının kalabalık olması ,yok ben de öyle bir durum ,,o yüzden özlerim...
müziğim her konu da değişiyor ,az sonra yeni bir yazı yazacağım ve bakalım ne çıkacak bünyeden...
her zaman beklerim...
sevgiler...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

biyocum ya,tamer varmıydı film de ?
benim için yoktu ,filmin sonlarında çıktı ,asker giysileriyle ,birde hamam sahnesi ve gar sahnesiyle,sonra zaten film bitti, bay bay...
bebeğim film faninin filmiydi,ben olsam tamerin yerinde kabul etmezdim rolü...
o anlam da şeyettirmiştim..:)))